CD&V en Meer van Zonder - engagementsverklaring

dinsdag, 10 mei, 2016
CD&V en Meer van Zonder - engagementsverklaring

Engagementsverklaring CD&V Meer van Zonder

Op dinsdag 10 mei heeft de CD&V de engagementsverklaring van “Meer van Zonder” opnieuw ondertekend. Dit met onze kersverse voorzitter Pieter De Winne. Ook andere aanwezige CD&V mandatarissen en bestuursleden hebben deze engagementsverklaring ondertekend.

Meer van Zonder is een initiatief dat dit jaar hun 5 jarig bestaan viert. Meer van Zonder probeert zoveel mogelijk verenigingen te engageren om deze verklaring mee te ondertekenen. Er waren al 25 verenigingen die zich al eerder geëngageerd hadden, en elk jaar komen er nog verenigingen bij. Het voornaamste doel is om bij het organiseren van evenementen een waardig alternatief aan te bieden voor alcohol. Gisteren werd er dan ook een workshop georganiseerd om alcoholvrije cocktails te maken.

Ook hadden ze voor de gelegenheid een spreker uitgenodigd. Vincent Leus kwam getuigen over wat alcohol in het verkeer kan aanrichten. Hij verloor in 2009 zijn dochter Emilie door een chauffeur die dronken was. Een aangrijpende getuigenis die iedereen niet onberoerd liet. Er werd ook een fonds opgericht (http://www.fondsemilieleus.be/). Dit fonds probeert aandacht te vragen voor verkeersveiligheid en verkeersslachtoffers te helpen met financiële en psychologische steun.